شناسه : 33956
نویسنده : استان یزد
عکس

دستگیری و صدور رای محکومیت باند سرقت مسلحانه از کارخانجات یزد

پلیس آگاهی استان یزد از دستگیری و صدور رای محکومیت باند سرقت مقرون به آزار مسلحانه از صنایع، کارخانجات و دامداری‌ها در استان یزد خبر داد.

بر اساس اعلام اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی یزد مبنی بر سرقت گسترده تجهیزات صنایع و دامداری ها توسط باند سارقین، پرونده قضایی تشکیل و متعاقب دستور بازپرس ویژه سرقت دادسرای یزد، تمامی افراد این باند ۱۰ نفره شامل سارقین و مالخر توسط ماموران پلیس آگاهی یزد دستگیر و به دادسرای یزد اعزام و نهایتاً با قرار قانونی روانه زندان شدند.

متهمان این پرونده که سارقان مسلح بودند، بوسیله خودرو سرقتی و در قالب گروه‌های چند نفره، ضمن حبس افرادی که مسؤول نگهداری از تجهیزات بودند، اقدام به سرقت اموالی شامل ترانس برق، پیکور، خودرو، دستگاه جوش، سنگ‌فرز، کابل برق می‌کردند و این اقدامات آنها با قطع جریان برق و تخریب تاسیسات عمومی نیز همراه بود.

با اقرار صریح متهمن و گواهی پزشکی قانونی، شکات و دلایل منعکس در آن، کیفرخواست تمامی متهمان صادر شد و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک یزد ارسال شد.

در نهایت در دادگاه کیفری یک یزد هریک از متهمان به اتهام مشارکت در سرقت های تعزیری مقرون به آزار مسلحانه به ۱۲ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و به اتهام تخریب عمدی به هشت سال حبس تعزیری درجه چهار و نیز پرداخت عین یا قیمت اموال مسروقه بصورت مساوی محکوم شدند.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.