شناسه : 33964
نویسنده : استان یزد
عکس

مصارف موقوفات استان به عنوان ثمره وقف برای مردم تبیین شود

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به جایگاه خوب وقف در فرهنگ مردم استان گفت: باید مصارف موقوفات استان برای مردم و به ویژه واقفین تبیین شود .

غلامعلی دهشیری در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، از وقف به عنوان چشمه همیشه جاری و ساری یاد کرد و گفت: باید ثمرات و برکات این چشمه برای عموم جامعه و به ویژه واقفین خیِّر، مشهود باشد.
وی بر لزوم نظارت بر اجرای نیت واقفین تاکید کرد و افزود: باید ساماندهی موقوفات استان به ویژه موقوفات مهم و اثرگذار به صورت جدی در دستور کار اوقاف استان قرار گیرد.
دهشیری با اشاره به پیگیری خوب اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک در صدور اسناد کاداستر موقوفات استان و تقدیر از کسب رتبه نخست کشوری اوقاف استان  در اخذ سند کاداستری وقف  تصریح کرد: املاک فاقد سند از جمله چالش های این اداره کل درجهت حدوث اختلاف با اشخاص و تشکیل پرونده های حقوقی می باشد که با سند دار شدن این مشکل مرتفع و کاهش ورودی نیز به دستگاه قضایی رقم خواهد خورد و از اموال و املاک وقف میز بهتر نگهبانی می شود.
وی به قوی بودن بنیه اعتقادی مردم استان یزد در حوزه وقف اشاره و تصریح کرد:  برخی از وقف نامه ها که توسط علمای استان تحریر شده افق نگاه و برنامه و  مصارف تعریف شده وقف حیرت انگیز است لذا نظارت قویم و قوی بر تحقق نیات واقفان مکرم باید مود توجه جدی اداره کل اوقاف قرار گیرد.
در این نشست حجت الاسلام صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ضمن تقدیر از همراهی رییس و اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان در خصوص صدور اسناد کاداستر موقوفات استان  خواستار همراهی در جهت حل مسائل مربوط به چند موقوفه برزرگ استان شد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.