شناسه : 33965
نویسنده : استان یزد
عکس

کار جهادی برای ساماندهی انبار اموال تملیکی استان یزد/هزار و ۷۵۵ ردیف کالا از آغاز سال جاری تاکنون در استان تعیین تکلیف شدند

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان یزد گفت: از آغاز سال جاری تاکنون هزار و ۷۵۵ ردیف کالا شامل ۵۷۹ مورد پرونده در اداره کل اموال تملیکی استان یزد تعیین تکلیف شده است.

جمع آوری و فروش کالا‌های متروکه و قاچاق که پیش از انقلاب اسلامی از وظایف گمرک بود پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با تصویب شورای انقلاب و آیین‌‎نامه اجرایی آن به کمیته‌ای متشکل از نمایندگان بنیاد مستضعفان، جهادسازندگی، بنیاد مسکن و دادستانی کل کشور واگذار شد.

هدف اصلی از تشکیل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تمرکز کلیه امور مربوط به جمع آوری نگهداری، اداره و فروش اموالی که به موجب قانون به تملک، تصرف، تحت توقیف و یا مدیریت دولت در می‌آید عنوان شده است.

اموال متروکه دولتی و غیردولتی، کالا‌های قاچاق که طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توقیف می‌شوند، اموال، کالا‌ها و حقوق مادی که طبق احکام قطعیت یافته قضایی به نفع دولت ضبط می‌شوند، اموال، کالا‌ها و حقوق مادی که به دولت اهدا می‌شوند و اموالی که در اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و سایر قوانین تملک و یا به تصرف دولت درمی‌آید، اموالی است که به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل داده می‌شود؛ بنابراین، این اموال بیت المال هستند.

تعیین تکلیف اموال موجود در انبار‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی موضوع جدیدی نیست و حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سفر‌های استانی و در محافل مختلف همواره به رفع موانع و مشکلات این انبار‌ها تاکید دارد.

رئیس عدلیه: روند مبارزه با گلوگا‌های فساد و هدر رفت بیت المال در گمرکات، اموال تملیکی، پارکینگ‌های وسایل نقلیه توقیفی را ادامه دهید اگر رها کنید دوباره به حالت اولش برمی‌گردد

رئیس دستگاه قضا ۱۹ آبان ماه سال جاری در نشست شورای عالی قوه قضاییه که با حضور رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها برگزار شد، تاکید کرد: مقامات قضایی ذی‌صلاح، در راستای صیانت از بیت‌المال و اموال عمومی و خصوصی، نهضتی را که در قضیه ساماندهی جامع اموال تملیکی و توقیفی آغاز شده، با قدرت ادامه دهند.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.