شناسه : 33996
نویسنده : استان یزد
عکس

کاهش 20 درصدی ورودی برخی از پرونده های دعاوی خانوادگی با برگزاری کارگاه های مهر خانواده در استان یزد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزدگفت: با برگزاری کارگاه های آموزشی مهر خانواده شاهد کاهش ورودی برخی از دعاوی خانوادگی در حد 20درصد در محاکم استان هستیم.

محمد حسین رحیمی زاده  با بیان اینکه در دعاوی خانوادگی در برخی موارد 10 پرونده با موضوعات مختلف توسط زوجین در محاکم تشکیل می شود افزود: با شرکت زوجین در طرح کارگاه های مهر خانواده شاهد سازش بین زوجین و در صورت عدم سازش، حل و فصل دعاوی تنها به یک موضوع و در یک پرونده هستیم.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت دعاوی خانوادگی ، لزوم صلح و سازش در این دعاوی و با هدف کاهش اختلافات پس از آن معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به این موضوع ورود و نسبت به برگزاری کارگاه های آموزشی مهر خانواده اقدام کرده است.

رحیمی زاده تصریح کرد: کارگاه های آموزشی مهر خانواده با حضور کارشناسان و در قالب دوره های سه روزه برای زوج های جوان قبل از حضور در مراکز مشاوره برگزار می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد اضافه کرد: درصدی از زوجین پس از شرکت در این دوره ها از پیگیری پرونده خود منصرف می شوند.

وی افزود: همچنین در راستای کاهش آسیب های ناشی از طلاق بر روی فرزندان کارگاهی ویژه والدین با عنوان کارگاه های والد گری به همت این معاونت برگزار می شود.

رحیمی زاده گفت: در این کارگاه ها نحوه تعامل با فرزند ناشی از طلاق با هدف کاهش آسیب های فرزندان به والدین آموزش داده می شود که طبق نظرسنجی های صورت گرفته در کاهش آسیب های وارده به کودکان بسیار موثر بوده است .

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.