شناسه : 33997
نویسنده : استان یزد
عکس

128 هزار نفر ساعت آموزش منابع انسانی در دادگستری استان یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در سال جاری 128 هزار و 626 نفر ساعت آموزش منابع انسانی در دادگستری استان یزد انجام شد.

غلامعلی دهشیری در نشست سالانه کمیسیون آموزش دادگستری استان یزد اظهار داشت: در سال جاری 35 دوره آموزش ویژه قضات به مدت 16 هزار  191 نفر ساعت  منعقد شده که 30دوره آن شغلی،3 دوره عمومی و 2 دوره بهبود مدیریت بوده است.

وی با اشاره به تأکید سند تحول و تعالی قوه قضاییه مبنی بر اتقان آراء، تصریح کرد:‌ 5 هزار 358 نفر ساعت کارگاه آموزشی اتقان آراء قضایی شامل علل نقض آراء در دادسرا ها، محاکم کیفری، محاکم حقوقی، محاکم تجدید نظر، دعاوی ثبتی و آراء جرائم مواد مخدر به همراه راه های بهبود و اتقان آن آراء برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، به برگزاری کارگاه های آموزشی انتقال تجارب موفق برای قضات و کارمندان دادگستری اشاره کرد و بیان داشت: کارگاه های انتقال تجربه با موضوعات تعامل و یکسان سازی رویه ها، سند تحول و تدابیر مدیریت قضایی، آسیب شناسی شغلی، حذف پرونده های کاغذی و جلوگیری از اطاله دادرسی با نگرش به امور دفتری مجموعا 7 هزار و 492 نفر ساعت در سال 1402 برگزار شد.

وی گفت: در سال جاری با حضور قضات مجرب، وکلا، اساتید و دانشجویان رشته حقوق 2 نشست نقد رأی برگزار شد و 4 جلد کتاب در راستای کتب 40رأی 40 تجربه نیز در راستای سند تحول و تعالی قوه قضاییه به چاپ و انتشار رسید.

دهشیری،  برگزاری دومین دوره کارآموزی قضایی در استان یزد را بسیار خوب و با کیفیت ارزیابی کرد و افزود: پودمان آموزشی این دوره 13 هزار و 56 نفر ساعت بود که در آن پودمان آیین دادرسی کیفری، حقوق جزای عمومی، جزای اختصاصی، دادرسی مدنی، فقه و اصول و پودمان فوق برنامه انتقال تجربه انجام شد.

این مقام قضایی با اشاره به برگزاری 92 دوره آموزشی مرتبط با کارکنان اداری، در سال 402 ، افزود:  98 هزار و 78 نفر ساعت آموزش ویژه برای کارکنان اداری در قالب 92 دوره منعقد شد که 2 دوره توجیهی بدو خدمت، 6 دوره شغلی بدو خدمت، 9 دوره اختصاصی، 62 دوره مشاغل عمومی، 10  دوره فرهنگ عمومی و 3 دوره مدیریتی حین انتصاب بوده است.

وی ارائه خدمات کتابخانه ای در دادگستری استان یزد را از نقاط قوت این دادگستری دانست و اظهار داشت:  در کتابخانه دادگستری بالغ بر 15 هزار نسخه کتاب در 9 هزار 326 عنوان وجود دارد که این خدمات را به قضات، کارمندان اداری دادگستری، کارآموزان و مشاوره و وکلا و مشاورین ماده 187 و دانشجویان فقه و حقوق دانشگاه های یزد ارائه می دهد.

وی افزود: در سال جاری 788 عنوان کتاب جدید به کتابخانه اهداء و 808 عنوان نیز خریداری و تهیه شد تا بر غنی علمی این مجموعه بیافزاید./دادگستری استان یزد

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.