شناسه : 34089
نویسنده : استان یزد
عکس

پایش اراضی و پیشگیری از تصرفات غیر قانونی از طریق پنجره واحد زمین/7هزار و 982 مورد استعلام از طریق سامانه پنجره واحد زمین در استان یزد صورت گرفت

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: در سال گذشته 7 هزار 982 مورد استعلام از سامانه پنجره واحد زمین در استان یزد صورت گرفته است که 5 هزار و 774 مورد آن پاسخ داده شده است.

محمدحسین رحیمی زاده در این رابطه افزود: این سامانه با هدف پیشگیری از تصرفات غیر قانونی و جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز راه اندازی شده است و نهادها ی متولی مکلف هستند پاسخ به استعلامات را از طریق این سامانه با دقت و سرعت ارائه دهند.
وی تصریح کرد: باید نهادهای متولی نسبت به بارگزاری همه نقشه های خود در این سامانه اقدام نمایند و هرگونه کم کاری در این زمینه تحت عنوان ترک فعل مدیران و تخلف سازمان مربوطه تلقی خواهد شد.
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: ‌در سال 1402 از بین استعلام های صورت گرفته، 145مورد ارجاع شده به سازمان های متولی جهت بررسی که 46درصد از این استعلام ها، تخلف در امور اراضی محرز گردیده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، سامانه پنجره واحد زمین را یک کار بین بخشی بین دولت و قوه قضاییه دانست و گفت: نهادهای متولی در امور اراضی به محض وصول گزارش از طریق این سامانه، مکلف به رصد موضوع هستند و باید در صورت احراز اقدامات غیر قانونی در این حوزه نسبت به دستورات قانونی و جلوگیری از تعدی و رفع تصرف اقدام نمایند.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.